دریافت فایل(طراحی و شبیه سازی درایور موتور القایی و CCI)

هدف از این پایان نامه می باشد مشخصات فایل تعداد صفحات126حجم10/805 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc توضیحات کامل دانلود پایان نامه مهندسی برق مقدمه: امروزه در بسیاری از کاربردهای صنعتی ماشینی با سرعتهای متغیر مورد نیاز میباشد. این نیاز را میتوان با هر یک ازطراحی و شبیه سازی درایور موتور القایی و CCI||دی سی42052729|dcy50010534|جریان AC,ماشین AC,درایورهای AC,درایور اینورتر تغذیه شده با جریان,درایور موتور القائی کنترل شده جریان,طراحی و شبیه سازی درایور موتور القایی و CCI,دانلود پایان نامه برق,دانلود پایان نامه رشته برق
مشخصات فایل مورد نظر در مورد طراحی و شبیه سازی درایور موتور القایی و CCI آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

هدف از این پایان نامه می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات126حجم10/805 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه مهندسی برق مقدمه:امروزه در بسیاری از کاربردهای صنعتی ماشینی با سرعت‌های متغیر مورد نیاز می‌باشد. این نیاز را می‌توان با هر یک از ماشین‌های ac یا dc برآورده ساخت. در ماشین dc می توان با کنترل ولتاژ آرمیچر از طریق یک یکسو کننده کنترل شده فاز یا به وسیله یک مبدل dc به dc در صورتی منبع تغذیه dc باشد سرعت را کنترل کرد. در ماشین dc گشتاور به ثابت ماندن mmf روتور و شار میدان در فضای روتور بستگی دارد.در ماشین‌ ac منبع تغذیه سه فاز یک میدان چرخشی دوار را در فاصله هوای ایجاد می‌کند. این میدان دوار در تقابل با میدان روتور باعث ایجاد گشتاور می شود. در یک ماشین سنکرون شار دور روتور توسط یک سیم‌پیچی مجزا که حامل جریان DC می‌باشد ایجاد می‌شود در صورتی که در یک ماشین القائی شار دور روتور در اثر القاء استاتور بوجود می‌آید. در ماشین ac سرعت به فرکانس استاتور که میدان مغناطیسی چرخشی را بوجود می‌آورد بستگی دارد. اگر فرکانس افزایش یا بر سرعت نیز افزایش خواهد یافت و شار فاصله هوایی به دلیل افزایش رکتانس مغناطیس کنندگی کاهش می‌یابد و به همان نسبت گشتاور کاهش خواهد یافت. به همین دلیل ماشین ac برای کنترل سرعت نیاز به یک منبع ولتاژ متغر فرکانس متغیر خواهد داشت. این نوع از منبع تغذیه به وسیله یک سیستم رابط DC که شامل یک یکسوکننده به همراه یک اینورتر یا یک مبدل دوره‌ای می‌باشد ایجاد می‌شود.ماشین را می‌توان به جای منبع ولتاژ با یک منبع جریان تحریک کرد استفاده از منبع جریان دارای مزایایی می‌باشد ولی تا حدی باعث پیچیدگی عملکرد ماشین می‌شود. زمانی که از منبع ولتاژ یا جریان به همراه یک کلید حالت جامد استفاده می‌شود هارمونیک‌های موجود باعث تولید گرمای هارمونیکی و نوسان گشتاور می‌شود. مبدل تولید کننده نیروی ماشین گران ، طراحی شده برای یک پیک توان نامی محدود می‌باشد که این پیک توان ممکن است کمتر از مقدار مورد نیاز ماشین باشد. این موارد بر روی عملکرد ماشین در هنگامی که با عملکرد آن با یک منبع مجزا مقایسه می شود تأثیر می‌گذارد. یک اینورتر تغذیه شده با ولتاژ ایده‌آل باید امپرانس معادل تونن صفر در ترمینال خود داشته باشد و به طور مشابه یک اینورتر تغذیه شده با جریان باید دارای امپدانس بی‌نهایت باشد. ایجاد این شرایط در عمل به دلیل ملاحظات اقتصادی بسیار دشوار می‌باشد. امپدانس محدود منبع می‌تواند به صورت تأثیر بر روی عملکرد هارمونیکی و شرایط پایداری درایور سیستم نشان داده شود در این بخش عملکردهای مختلف وویژگی‌های کنترلی یک سیستم درایور مبدل تغذیه شده ac توضیح داده خواهد شد. کلمات کلیدی:جریان ACماشین ACدرایورهای ACدرایور اینورتر تغذیه شده با جریاندرایور موتور القائی کنترل شده جریان فهرستفصل اول :معرفی درایورهای AC 11-درایورهای موتورهای القایی 4 1-1- کنترل ولتاژ استاتور 4 2-1- درایور اینورتر موج مربعی تغذیه شده با ولتاژ 9 3-1- درایور اینورتر PWM 18 4-1 درایور انورتر تغذیه شده با جریان 22 5-1 درایور مبدل دوار 6-1 درایور کرامواستاتیک 35 7-1 درایور شربیوز استاتیک 392- کنترل درایورهای موتورهای القائی 41 1-2 مدل سازی و شبیه سازی 41 2-2 کنترل سرعت با ولتاژ استاتور 44 3-2 کنترل سرعت اینورتر تغذیه شده با ولتاژ 45 4-2 کنتر سرعت اینورتر تغذیه شده با جریان 53 5-2 کنترل سرعت به روش بهبود لغزش توان 58 6-2 کنترل میکروکامپیوتری 593- درایورهای موتور سنکرون 60 1-3 درایور اینورتر تغذیه شده با ولتاژ 64 2-3 درایور اینورتر تغذیه شده با جریان 67 3-3 درایور مبدل دوار 704- کنترل درایورهای موتور سنکرون 71 1-4 کنترل سعرت با اینورتر تغذیه شده با ولتاژ 71 2-4 کنترل سرعت اینورتر تغذیه شده با جریان 73 فصل دوم: طراحی و مدلسازی سیستم درایور موتور القائی کنترل شده جریان 76چکیده 77مقدمه 78مبدل موتور القائی برای کار در حالت کنترل جریان 79محاسبات تابع تبدیل CCI 91کنترل حلقه بسته 95ارتباط با نتایج آزمایش 99دیگر روشهای کنترل حلقه بسته 105نتایج 107پیوست 108فهرست اصطلاحات به کار رفته 108 فصل سوم : طراحی یک درایور اینورتر تغذیه شده با جریان با کارایی بالا 111چکیده 112مقدمه 113بلوک دیاگرام در سرعت پائین 117کنترل جریان به وسیله تنظیم گشتاور 119کنترل فرکانس به وسیله تنظیم زاویه 121مفهوم زاویه اپتیمم ( بهینه ) 122حلقه کنترل زاویه 123پایداری حلقه زاویه 125کنترل شار 129بهره و پایداری حلقه های کنترل شار و گشتاور 131عملکرد سرعت پائین درایور 134هموارسازی گشتاور 134پایداری دینامیکی درایور در سرعت پائین 140مولاسیون پهنای باند جریان 141کنترل در ناحیه سرعت بالا 143کنترل جریان 144کارکرد توان ثابت 146پاسخ دینامیکی در سرعت بالا 146خاتمه 148مراجع 150






"